כל כמה זמן צריך לעשות לכלב מקלחת טובה?

האם הכלבים שלנו גם צריכים מקלחות תכופות, ממש כמונו בני האדם? האם זה משתנה לכל סוג פרווה? כל הטיפים וכל מה שצריך בקירה קצרה על מקלחת לכלב, מתי, למה וכמה.

כל כמה זמן צריך לרחוץ את הכלב?

בעלי כלבים רבים מעוניינים לדעת כל כמה זמן צריך לרחוץ את הכלב שלהם, אבל לא באמת רוצים לעשות זאת. במיוחד אם לכלב יש בעיה להירטב, הרחצה שלו עלולה להפוך להרפתקה של ממש. אולם שטיפת הכלב היא דבר טוב עבורו. אף כלב לא אוהב להיות מלוכלך, ובניגוד לחתולים, לכלבים אין את היכולת הפיזית להגיע לכל מקום בגוף שלהם על מנת לנקות את עצמם לבד מדי יום. כלבים יכולים להתלכלך ולהישאר מלוכלכים, וכשהם משירים פרווה כל העניין הופך להרבה יותר גרוע.

אם כך, מה יכולים לעשות בעליו של כלב על מנת להקל את חוסר הנוחות שגורם הלכלוך ובו בעת לשמור על מראהו החיצוני נקי ורענן? יש מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ההחלטה על תדירות הרחצה של הכלב. הנה מספר טיפים שכדאי לדעת:

* יש לסרק או להבריש את פרוותו של הכלב לפחות פעם בשבוע. במיוחד אם הפרווה שלו ארוכה, יש לעשות זאת גם לפני הרחצה.

* פרוות הכלב חשובה מאוד לבריאותו ונוחותו של הכלב. אם תשטפו אותה בכל יום, אתם עלולים להסיר ממנה שמנים חיוניים ולגרום אי נוחות לכלב.

* כלבים שפרוותם עבה במיוחד, כגון קוקר ספניאל או כלבי פקינז, יש לרחוץ בכל 4 עד 8 שבועות לערך. כלבים עם פרווה משיית כגון יורקשייר טרייר או להאסה אפסו יש לרחוץ בכל 3 עד 6 שבועות.

* כלבים עם פרווה מתולתלת שאינם משירים שיער יש לרחוץ בכל 6 עד 8 שבועות, וכלבים שפרוותם חלקה, כגון צ'יוואוואה או בוסטון טרייר יש לרחוץ פעם בשמונה שבועות או כאשר הם מתלכלכים. כלבים אלה זקוקים לשמנים שבתוך הפרווה על מנת להגן על עורם, לכן השתדלו לא לרחוץ אותם לעיתים תכופות מדי.

* כלבים שפרוותם קשיחה ודקה כגון שנאוצר וסוגים אחרים של כלבי טרייר יש לרחוץ מדי 4 עד 6 שבועות. אם לכלב יש נטייה להשיר קשקשים, ניתן לרחוץ אותו גם מדי 3 שבועות לערך.

* חשוב לשים לב להרגלים של הכלב: אם הוא אוהב להתגלגל בבוץ ולזנק לתוך כל שלולית שהוא רואה, כדאי לשקול לרחוץ אותו לעיתים קרובות אפילו יותר. הרי אם השמנים החיוניים כבר מוסרים מן הפרווה על ידי גורמים אחרים, אין סיבה שלא לרחוץ את הכלב.

* אם מדובר בכמות מועטה למדי של לכלוך, בדרך כלל ניתן להבריש אותו בכל יומיים באמצעות מברשת לכלבים. מוצרים יבשים בדרך כלל עושים עבודה לא יעילה במיוחד בעוד שהם עדיין יכולים להסיר את השמנים מן הפרווה, מה שכאמור אינו בריא לכלב.

* הכלב אוהב להשתכשך במים? כדאי לעשות להם אמבטיה עם שמפו עדין לאחר מכן. הדבר נכון גם לגבי מים מתוקים כגון בריכה ביתית או שלולית גשם וגם לגבי מים מלוחים, משום שכלור ומי מלח מזיקים לפרוותם והם עשויים לנסות ללקק אותם.

* אם מישהו בבית אלרגי לכלבים, יתכן שתצטרכו להגדיל את תדירות הרחצה על מנת לשמור על ניקיון הבית ולמזער את הסיכון של הדיירים למפגש עם פרווה.

בעת רחצת כלב יש להשתמש בשמפו עדין על מנת שלא לפגוע בפרוותו ועם זאת עדיין להסיר קשקשים שעשויים להצטבר בה. לא תאמינו כמה לכלוך אתם עשויים למצוא על הכלב שלכם…  האמת היא שרוב הכלבים אינם זקוקים למקלחת באותה תדירות בה אנחנו, בני האדם זקוקים לה. עליכם לבנות לוח זמנים מסודר שיעזור להם להילחם בקשרים שבפרווה ובכפות הרגליים המלוכלכות, ועם זאת לא לגרום להם בעיות בריאותיות בעתיד. שמרו על ניקיון ומראה הכלב, צרו שגרת טיפוח קבועה, ומובטח כי הכלב שלכם יהיה שמח ובריא לזמן רב, תוך כדי צמצום הניחוח האופייני לכלבים בביתכם.

 

דלג לתוכן מרכזי